dlx

Alla inlägg under september 2011

Av DLX - 30 september 2011 18:20

"Chefen" får inte en enda bil levererad som ser likadan ut som någon annan! Det finns någonting som skiljer alla bilar åt. Nyaste bilen tog då priset! Firmanamnet på hytten står åt fel håll! Hahaha! Annars går de nerifrån och upp, men på den här gick texten uppifrån och ned.

  

Av DLX - 29 september 2011 22:54

Tilda har sitt hörn och Tycho sitt. Är bara spjälsängen som ska rustas upp lite. Den ska målas vit såklart! Sen ska jättegarderoben ut ur deras rum också. SEN är det helt klart där inne! Ska väl upp med något på väggarna också, men ska hitta nåt först.


Morgondagens att-göra-lista:

- Fara till tippen med en himla massa saker

- Bära ner massa saker till källaren

- Måla spjälsäng

- Handla

- Städa

- Göra klart i barnens rum

- Eventuellt påbörja hallen (mot Niklas vilja...)


Känns otroligt skönt att Tildan är hos farmor & farfar i helgen. Faktiskt!

  

Av DLX - 28 september 2011 15:08

Så här är det att vara tjej och vilja starta eget åkeri: det finns alltid ett par pessimistiska skitstövlar som skulle vilja peta in en pinne mellan ekrarna när man cyklar förbi. En del av dem försöker faktiskt få en att vurpa och en del av de som försöker lyckas faktiskt med det också. De patetiska pessimistiska skitstövlarna ska veta att jag reser mig upp, går in och tvättar av skrubbsåret på knär, sätter på plåster och ger mig ut på cykeln igen. Så det så!

  


För övrigt har jag snart målat klart barnens rum. Tjatigt att vara ensam och måla bara. Skulle haft lite hjälp av sambon, men bättre att sitta på fetarslet framför TV:n. Haha! Nä, ska jag vara ärlig har han faktiskt hjälpt mig med tre saker; maskera, dra bort maskeringen och flytta garderoben. Bara det är en bedrift för hans del, tycker jag.


Idag har svärmor och svärfar inhandlat våran hylla/rumsavdelare till vardagsrummet. Dock tar vi hem den när ordningen i barnens rum är återställd. Annars blir vi lite väl trångbodda. (Det är grejer precis  överallt!!!) Haha! 


Nåja, nu ska jag stryka på lite mer färg på väggarna 3 och 4. Så småningom blir det ju klart. Typ imorgon. Jag kan ju säga att jag jublade när svärmor undrade om Tilda ville komma till dom imorgon och åka båt i helgen. Jag har tid på mig att bli klar!!!

  

Av DLX - 27 september 2011 12:39

Sitter och spanar igenom Mascus och Blocket efter den perfekta lastbilen. Tyvärr verkar den inte vara byggd ännu. Eller så är den byggd och ej till salu. Men med 897 lasbilar i Sverige på Mascus, borde man väl hitta någon i alla fall?

Av DLX - 26 september 2011 21:34

Imorgon blir det dagis för Tilda, stora målardagen för mig innan det blir babysim på kvällen. Fy fan vad jag längtar tills Niklas kommer hem igen så barnens rum kan bli klart någon gång så vi slipper ha leksaker och grejer i hela lägenheten! Fast någon snäll (och stark) människa kanske kan hjälpa mig med en svintung garderob innan dess? ;) Förhoppningarna om hjälp är dock små... Men en liten puss på kinden som tack är inte omöjlig betalning för slitet. Så nu kanske nån ställer upp..? :D

 
Av DLX - 24 september 2011 23:08

Nej, nu blir det sängen för det är tidig uppstigning imorgon. Räknaingarna betalade och en bra slant över på kontot = shopping!


Var på rasparad idag på Brukshundklubben. Fick se en av Kärret's små odågor och man smääääälte ju bara! Så underbart söt liten tikvalp på 8 veckor. Hade kunnat tjuvat henne och gömt henne i barnvagnen. Hehe!


Nä, nu blir det sängen!
Godnatt!

Av DLX - 20 september 2011 23:11

Jag ville bara säga att jag mår toppen! Mitt liv är underbart! De två vackraste barnen i världen och den finaste sambon man kan få! Jag är lycklig! :)

Av DLX - 19 september 2011 14:20

Vi måste flytta sängen snarast... Ser ju ludrigt ut när det är såhär ocentrerat... :) Och, ja det kommer att bli snyggare och ljusare här inne snart! ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards