dlx

Alla inlägg under mars 2011

Av DLX - 31 mars 2011 18:29

Idag hade jag hjullastarprov. Gick ju bra det tydligen. Hade ju två fel mindre än en viss person också...   


Tessan kom förbi skolan idag!!! Såååå kul att träffa henne igen! Satt och gaggade från eftermiddagsfikat till det var dags att fara hem. Då tyckte Tessan att jag och Tilda skulle haka på henne och Felicia på McDonalds så jag for ut och bytte bil i Solbacka för att sedan åka ut till dagis och hem och föra över lite pengar innan vi skulle äta. Sagt och gjort. Jag hämtade 945 på åkeriet och styrde mot Vågbro. Bara det att jag kom till Hällåsen-rondellen. Där bolmade det om bilen...   


När jag svängde ner på Tvärleden mot Stugsund såg jag att lambdalampan lyste så jag tog sikte på Uppvall/Lars tillhåll. Kom dit och ringde efter lillen Uppvall som kom och gav mig lite vatten till en törstig bil lagomt till den svalnat lite. En slang hade hoppat av, så den hade ju bara pissat ur sig kylarvätska! SUCK! Bara att få dit slangen igen och dra åt slangklämman igen. Sen fylldes det på med mycket vatten och så var det klart! Bara att brassa iväg till dagis... Vilket jävla kaos!


Hatar just nu den där bilen! Och den verkar hata mig lika mycket! Och jag hatar den ännu mer om lambdan är slut nu! Räcker väl med att köpa en ny topp och kam och inte en lambdasond också! Var in på Mekonomens hemsida och insåg att dom var alldeles fööör dyra! 1351 kr kostade den billigaste... Får prova lyfta batteripolen imorgon eller på lördag och slutar den inte lysa då blir det en fattig månad... Igen.   


Behöver jag säga att det inte blev något McDonalds?   



Vet DU nån som har en topp och/eller en kamaxel passandes en 945 ftt -95 AUTOMAT? Hör av dig!

Av DLX - 30 mars 2011 20:42

Åh, vad jag är myssjuk! Ett glas cola och flottiga smöööörpopcorn skulle inte alls sitta fel just nu! Guuuud, så gott!

Av DLX - 29 mars 2011 22:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av DLX - 26 mars 2011 08:23

Varför Piaff alltid kommer att vara min största favorit ser ni här:


Av DLX - 23 mars 2011 22:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av DLX - 23 mars 2011 21:41

  

Av DLX - 23 mars 2011 18:56

Idag har jag kört CATen igen. Hållt på med sand. Satan vad tungt det är när det är blött! Fick en riktig jävla snedlast och då trodde jag faktiskt att jag skulle välta! Men det gick bra. Fick flytta tyngdpunkten på andra sidan av lastaren och ta det jävligt försiktigt... Börjar faktiskt gilla urtidsmonstret ingen annan vill köra. Fast jag skulle nog också hellre sätta mig i 4400an än CATen om jag fick välja.   



Körde även en Ljungby L9 med materialhanteringsarm. På den hängde en "penna" som skulle ner i en flaska. Gick bra det också. Igår gick det mycket sämre, men då hade vi gafflar på så man inte såg ett enda dugg.



Är mycket nöjd med min körning idag, men jag må ju få säga att det är det tråkigaste som finns! Jag längtar efter att få sitta på backplanen och nöta backning med bil och vagn! DET är mitt liv!   

Av DLX - 21 mars 2011 17:01

Idag började jag på min två veckor långa hjullastarkurs. Gick igenom arbetsmiljö på förmiddagen och hade körning på eftermiddagen. Och jag måste ju få säga en sak... Komatsun som vi har på YA är underbar att köra! Körde, förutom den, en Ljungby L15 och en gammal CAT 926E av herrejösses modell... Imorgon ska jag prova på L70:n och 4400:an. Stenåldersgrejer.   


  En sån här grej har jag kört idag... Amerika = utvecklingsland...




Håller just nu på att brottas med en otäck urinvägsinfektion som kom som ett brev på posten idag på eftermiddagen. Har tagit medicin, men tror jag måste dubbla dosen för det går ju aldrig över!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards