dlx

Alla inlägg under oktober 2011

Av DLX - 30 oktober 2011 09:56


Bild 1: Tilda på BVC.

Bild 2: Tycho påklädd.

Bild 3: Niklas har vaknat i soffan.

Bild 4: Vabis på prommis.

Bild 5: Tycho i Kevins Bumbo.

Bild 6: Tilda har skrivit 'pappa'.

Bild 7: Jag.

Bild 8: På ridskolan och kollar på hästar.

Bild 9: Tilda överklycklig på ridskolan.

Av DLX - 29 oktober 2011 17:14

Har suttit och funderat hela dagen. Saknar att köra långtrailern. Var lite knölig att backa med där det var trångt, men det var en upplevelse det med. Lyfta axlar och ha sig. Var nog det roligaste jag kört hittills.



Och så har jag en go låttext jag vill dela med mig av;

Mr. Torture sells pain
To the housewives in Spain
He knows just what they crave
Mr. Torture
If you're feeling alone
Then just pick up your phone
Dial revenge dial alone
Mr. Torture
Mr. Torture sells pain

Handcuffed, bound, chained, and blinded
Body, soul, and mind ignited
Every sense is torn and ripped apart
He's been banned in twenty countries
Though he does it for money
He gets pleasure from hearing you scream



Och ett annat låttips; min flisbilslåt: Edguy - Rise of the morning glory. =   

Spelades friskt i TDL280.


Världens bästa 470!
  


Av DLX - 29 oktober 2011 13:37

Eftersom jag blev anklagad för att inte ha någon erfarenhet inom transoprtyrket kan jag inte göra annat än att hänvisa till mitt förflutna. Att jag inte fick ta CE när jag gick gymnasiet var anledningen till att jag fick börja med det 2010 på YA. Att livet råkade komma emellan 2006 och 2010 är ju en anledning att jag inte tog korten tidigare.


2003 eller 2004 var första gången jag arbetade med lastbilar via Arizona Chemical. Både inrikes transporter och internationell trafik. Där träffade jag Niklas första gången när han körde tankbil åt Josef Lindbergs. SNYGGING!

  


2005 var nog först jag kom i kontakt med bärgningsyrket. Något som kräver kundservice, logiskt tänkande, styrka och tekniskt kunnande framför barnlek alla gånger.


2006 hittade jag in i flisbilsvärlden tack vare Niklas. Med Micke Källströms hjälp fick jag praktik och jag tror jag spenderade varje dag i ett och ett halvt år i hytten. Fick jäkligt mycket insyn i arbetslivet. Det är inte en dans på rosor. Vad fasiken var man inte med om!? Men en sak är då säker - ingenting var en barnlek! Aldrig har åkeriet och dess anställda för en sekund varit fjorton år!

  


Förutom flisbil var jag även ut med Cosmos med trailerdragare och bärgare mellan 2006 och 2007.


När Tilda föddes 2008 blev det färre chanser att följa med, men mamma hjälpte mig så gott hon kunde. Följde jag inte med Niklas så var jag ute och åkte med andra. Ronnie på Bränds nattskift och Cosmos när han körde bärgare och åt Leif Säll.


2009 var jag med i Uppman-svängen, jag var ner till Skåne och fick uppleva lotsvärlden. Flisbil åt Säll, spriderläggning åt Källström efter flisbilen blev flakväxlare. Mjölkbil ut på gårdar med Wirre.


2010 arbetade jag i kassa. Mitt första år på länge utan lastbilar. Trodde jag, ja... Hakade på Niklas är han körde extra åt Inafrakt. Och kunde hänga på lite mer när han blev anställd på flisbilen. Fick även chansen att börja med CE-kortet på Yrkesakademin. Åkte med Niklas på fjärrkörningar när jag kunde.


I januari 2011 fick jag C kortet efter uppkörning med Jan-Gunnar och tre månader efter fick jag även E-kortet efter uppkörning med samma man.


Från och med att jag tog kortet tills dess att jag födde min son, var jag ute på vägen. Körde åt Josef Lindberg på praktiken och körde även flisbil en sväng.


6:e juni 2011 föddes min son och efter detta har möjligheterna till att köra minskat drastiskt. Men jag kör när jag får chansen.


Nu har livet kommit ivägen igen, men den första februari 2012 tar jag en paus i min föräldrapenning för att kunna jobba istället. Och därifrån kan jag jobba hur som helst, hur jag vill, vart jag vill. Att jag är oerfaren att köra kan jag väl hålla med om, men det är ju det jag vill ändra på. Så läge jag ser positivt framåt hoppas jag att någon annan också gör det och tror på mig.


Så ser mitt liv ut innan idag. Så, varsågod att fortsätta anklaga mig för att inte ha någon erfarenhet av transportyrket... Även om jag inte har kört själv i många år, har jag varit med och observerat vad yrket egentligen är och vad det betyder. Yrket är ett serviceyrke där kunden är den viktigaste. Åkeriet har allt att vinna på ett gott rykte och skötsamma chaufförer.


Ett negativt rykte sprids tolv gånger fortare än ett positivt! Tyvärr. Och alltså, behandlar man sitt arbete som en lek kommer företaget att betraktas därefter... Antar att du själv har några oseriösa företag i huvudet just nu. Transportyrken eller inte...

Av DLX - 28 oktober 2011 00:41

Idag har det gått 5 år. 28 oktober 2006. Vi har känt alla känslor man kan känna för varandra. Vi har haft våra toppar och dalar. Sjunkit djupt och stigit högt. Alltid insett att det ska vara vi. Det är för dig mitt hjärta slår. Det är dig jag älskar. För alltid. Min Rävas.

Av DLX - 27 oktober 2011 13:33

Skitväder! Grått och eländigt. Suger totalt energin och motivationen ur mig. Ligger bara på soffan och äter kryptoniter och blir fet inför den kommande vintern. :) Sugen på Max är jag också, men har tagit upp fläskkotletter ur frysen så det blir såna och pärer idag. Gott det också! :) Nu ska jag fortsätta försöka motivera mig att kliva upp härifrån...

Av DLX - 21 oktober 2011 18:14

NYHETER:

  • Designen - från grå till vit.
  • Google translation - tillkommit
  • Menyordning - ändrad.
  • Presentationsbild - ändrad
  • Gästlösen - ändrat.
Av DLX - 21 oktober 2011 10:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av DLX - 20 oktober 2011 12:20

Sitter och kollar på Kalal5play då jag missade Arga Snickaren. Vad fan är det för människa som tror han ska kunna bygga om ett helt hus själv utan kunskap och utan hjälp!? Borde man inte förstå själv att elektrikern ska komma och hjälpa till med elen, att man kan fråga någon hur man lägger golv, hur man gjuter golv (UTAN att gjuta in toalettstolen)!? Och menlösare människa får man leta efter...


- Läs på

- Fråga om HJÄLP

- Anlita någon kunnig

- Ta ett rum i taget


Är det så svårt att göra en byggplan? Och renovera!? NEJ, inte om man tänker efter!


Ååååååh, blir så arg på dumma människor!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards