dlx

Alla inlägg under februari 2011

Av DLX - 28 februari 2011 19:56

Idag och imorgon: ADR tank. Har inte så mycket att säga om det, förutom att det ska bli fruktansvärt skönt att få det gjort! Sen är det bara hjullastare och truck kvar...   


Skriver E på torsdag och YKB nästa torsdag. Har egentligen mycket att säga om tiderna, men jag låter det vara osagt än så länge. Om man säger såhär: längtar tills jag försvinner därifrån. Efter det ska jag aldrig mer sätta min fot där!!!   


Men vissa saker i livet är ju bra i alla fall... Jag har min vackra hund, min älskade stora tjej och min tjocka bebismage. Sen finns det ju lite därtill till som förgyller...   

Av DLX - 27 februari 2011 20:56

I morse for jag och Niklas och hämtade Tilda som haft långhelg hos mormor & morfar. Mamma skulle åka in på kennelklubben på våffelbruket, så då gjorde vi henne sällskap dit. Tilda och Niklas fick våfflor och jag höll reda på min hund. Hon skötte sig faktiskt bra. Synd att alla inte håller reda på sina hundar, för det var ett par taxar under bordet som kaxade mot Vabis hela tiden. Suck! Annars gick det bra. Till och med Nitro var duktig och höll sig lugn. Och Sixxten!!! Undrar jag om Therese har smugit i honom lite valium, för han var då raka motsatsen till vad jag är van vid att se honom... Duktig liten kille som blivit så stor och ståtlig sedan sist jag såg honom. Och Vabis blev så lycklig när hon såg honom. Lillhjärtats favorit!!!   


Tipsrundan avklarades även den på kennelklubben idag. Tilda knatade på och Nitro och Vabis skötte sig bra. Skulle dock haft halvstrypet på Vabis idag, för hon drog värre än vad Nitro brukar göra! När jag tog både Nitro och Vabis funkade det mycket bättre, så då fick dom gå så på tillbakavägen. Hon var så duktig då.   


När vi kom hem kokade jag upp all sten till akvariet. Sedan la jag i stenen i akvariet. Nu är jag på jakt efter fisk. Någon som har guppys till salu? Har du det så kan du höra av dig till mig.       

Av DLX - 26 februari 2011 19:25

Idag var jag och Nicke ner till Gävle/Valbo. Största anledningen var att gå på IKEA och köpa en ny råtta åt Vabis eftersom hon slaktade sin första idag, men var först in på Biltema ute vid Maxi. Köpte torkarblad till dieseln och en övningskörningsskylt. Sedan blåste vi ut till Valbo. In på H&M och handlade lite till ungarna. Bebisen fick en mjukisgiraff samt två mössor och Tilda fick fyra toppar. Sen gick vi på Rocks, men hittade inget som föll oss i smaken så vi fortsatte in på Djur magazinet och där hittade jag ett 54 l akvarium + pump, belysning och värmare för 599 kr! Tjatade som fan på Niklas, men han tyckte att vi skulle gå och kolla på IKEA och lite annat innan vi bestämde oss. Så vi gick på IKEA och köpte två stora råttor och en liten råtta till hunden. Köade i minst tio minuter för dom där råttorna! Bortskämda hund!   


När vi väl kom ut från IKEA gick vi tillbaka in på köpcentret och där hittade Nicke ett par Replay-jeans på JC. Tänk att han faktiskt har handlat ett par nya jeans!!! Vilken skräll!!!   


Gick tillbaka till Djurmagasinet och köpte det där akvariet och så nästan 12 kg akvariesand (grus). Brände 821 kronor totalt. Köpte inga fiskar. Tänker göra det närmre hemma, så vi åkte vidare till andra sidan så Nicke fick gå på Media Markt och köpa patroner till skrivaren. Därefter for vi hem.   


Vi kom alltså hem med:

  • Torkarblad
  • Övningskörningsskylt
  • Mjukisgiraff
  • Två bebismössor
  • Fyra barntoppar
  • Tre råttor
  • Komplett akvarium
  • Ett par jeans
  • Fyra färgpatroner
  • CD-skivor

En lyckad dag!

Av DLX - 24 februari 2011 20:22

Jag kan inte förstå VARFÖR människor gör sånt här mot sig själva..?

http://mamma-till-anorexia.bloggplatsen.se/

Av DLX - 24 februari 2011 17:09

BIIIIIILJÄÄÄÄÄÄVEEEEEEEL!!!!!!! Ja, med dom orden blev min fantastiska morgon förstörd... Dieseln ville inte starta alls i morse, men jag förstår den. Är det -27,4 grader så skulle nog jag också vara kinkig. Glödgade och glödgadel. Tror inte jag gjorde nåt annat... Jo, jag höll på att nöta slut på både batteri och startmotorn ett tag också. Då gav jag upp och insåg att jag måste ringa efter skjuts.   


Syster blev min räddning. Så Tilda kom till dagis och jag blev bara 10 minuter sen till lektionen. Hade miljö, hälsa och ergonomi (YKB) på förmiddagen med Johnny och Peter. Tiden gick faktiskt ganska snabbt fram till lunch. Då fick jag skjuts för att ta ut Vabis en snabbis och sedan blev det McDonalds. Hann inte äta så mycket av den maten, tyvärr, för jag skrattade så mycket. Helt klart roligaste lunchen på länge!   


Efter lunch läste jag lite mer YKB och sedan, efter fika, fick jag koppla ihop CNS755 och "flicksläpet". Rätt i på första försöket! Tji fick Janne som tyckte att jag behövde träna (mot mina protester såklart)... Blev en tur med Robert till Bollnäs fram och tillbaka. Gick ganska bra. Miljökörning och få in speglarna mer i körningen stod på schemat för min del. Tråkig väg att åka, men det blir lite att tänka på efter den vägen ändå. På tillbakavägen blev jag omkörd av nån jävla estländare med trailer. Skitvidrigt var det för jag kunde inte gå ut mot vägkanten på grund av en jäkla hög iskant... Brrr! Hatar tanken på den där idioten!   


Väl hemma fick jag backa in släpet och satte det på första försöket. Riktigt bra gjort av mig. Sen kanske det inte står så jävla rakt, men det står i sin fålla i alla fall.    Och efter det kom Kickis och skjutsade hem mig.   


Nu blir det PIZZA!

Av DLX - 23 februari 2011 20:54

Sitter och väntar på att tvättmaskinen ska ge upp för i kväll. Jajja, Tildas nalle, ligger i den så det är viktigt att få tvätten torr tills imorgon... Är egentligen helt slut nu, men måste sitta uppe. Men sen ska jag gå och lägga mig med min fina lilla tjej! Längesen hon sov i våran säng nu, men efter morgonens olycka i hennes säng får hon lov att sova med oss av den enkla anledningen att jag inte orkat bädda hennes säng.   


Nej, fy. Nu stänger jag ner Internet för idag. Hörs imorgon efter skolan!

  

Av DLX - 23 februari 2011 14:42

Idag var jag ledig med Tilda. Vi började dagen med städning och Lejonkungen, men så kom jag plötsligt på att jag inte har några blommor annat än i köket, så iväg for vi till Bläsmåla. Pratade i telfon hela vägen dit för vägen är ju såååå tråkig... Suck! Och kan ju inte direkt påstå att Golfen är roligaste bilen heller.   


Väl på Mobackes gick det fort. Hittade en murgröna, en (två) hemtrevnad, tre venusflugsmällor och lite annat. 591 kr blev det totalt. Inte sååå farligt tycker jag. Men det slutade ju såklart inte där för när jag skulle fara hit, till mamma, sprang jag in på Variant och köpte en pyjamas till bebisen och två tröjor till Tilda. Men det blev inte någon större kostnad. Gick det ens på 200 kr?   


Har i alla fall konstaterat att Golf 4 är den absolut segaste bilen i världen! Lyckades fastna bakom tre olika sådana på väg till Bollnäs och från Bollnäs! Dom går inte ens 90 km/h! Men för tanter och farbröder är det väl värsta rallybilen... För när de var unga, på stenåldern, gick väl bilarna bara så fort deras fötter klarade av att driva dem framåt.   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards