dlx

Alla inlägg under februari 2011

Av DLX - 14 februari 2011 21:45

Happ, då fick man en ny graviditetscraving då... Ananas!!! Såååååå gott. Både färsk och på burk.


  

Av DLX - 14 februari 2011 20:25

Igår for vi till Bollnäs så Tilda och Tova fick leka. Och det gjorde dom! Tror dom var överallt och ingenstans emellanåt.    Trots full fart hela tiden lyckades Tilda hålla sig vaken hela vägen till Max, tillbaka till Söderhamn, in på E-Center och hem. Plus att hon var vaken en stund hemma... Men så var hon trött i morse också.   


Idag var jag ut med bil + släp igen. Blev CNS755 och "flicksläpet" (ett gammalt Bilfrakt-släp som är lägre och smidigare än de andra).  Var ett tag sedan man var ute med manuell och släp. Sist var det ju iShift och trailern... Märktes när jag skulle backa in släpet när vi slutade... Frustrerande! SUCK!   


Fick frågan av Thomas på skolan om jag skulle köpa nåt till Niklas dagen i ära. Jag höjde ögonbrynet åt honom och svarade "PFFFFFFFFT!!!". Tror inte det va..?    Men jag tycker om honom ändå... Ibland.   

Av DLX - 12 februari 2011 20:59

Var iväg med Mohedsbilen en sväng idag. Mysigt, men vilket skitgöra med taket och bakdörrarna!    Nä, tacka vet jag flisbil! En sak var positiv med ekipaget; vagnen var hur smidig som helst.


Bjuder på lite bilder från idag:

Blir lastad med travers på Mohed Emballage.


Öppnar taket på vagnen.


Såhär ventilerar man ett släp.   


   

Får papphylsorna lossade i Iggesund.        

Av DLX - 11 februari 2011 11:59

Porten till trappuppgånen går knappt upp, så har man husdjur och bor hos Faxeholmen får man träna dem till att gå på lådan. Även om du har en stor schäfer eller en kamel... Typ.


Jävla snö...


  

Av DLX - 9 februari 2011 17:42

Jag har varit klantig... Jag har dragit på mig dubbel benhinneinflammation. Hur? GOLFJÄVEL!!!!! Har fötterna så mycket vinklade i den så jag överbelastar musklerna. Det gör ont! Kunde knappt köra automat idag (trailerdragaren).   

Av DLX - 9 februari 2011 17:14

Dagen började segt med YKB och lagslig last bil+släp. Sen kom den igång efter jag varit hem och fått lite käk. Skulle köra trailerdragaren idag och gick ut i tid för att göra säkerhetskontrollen. Den gick ju inte så värst bra, fick gå runt bilen fyra gånger för att jag glömde kolla massa saker. Haha! Körningen gick väl rätt bra. Förutom att jag missade en infart och så missade jag att kolla i speglarna typ hela tiden.   


Grattis till alla som klarade uppkörningarna idag! Ni är bäst!    Fast Thomas är också bäst såklart!   


Nu myser jag och Tilda framför Family Guy med Coco Pops. Jag älskar den där apan och hans chokladkluttar!    Väntar på att Niklas ska komma hem så vi får laga mat och sedan hoppa i säng. Tilda har nämligen börjat tralla på Simpsons intro, så nu är det nog snart dags att sova. Haha!

Av DLX - 8 februari 2011 20:18

Har suttit och kollat på lastbilsolyckor på YouTube. Såhär i efterhand fattar jag inte VARFÖR folk slarvar med säkerhetskontroller, är trötta, sitter och pillar på datorer, telefoner, och så vidare när de kör fullastade lastbilar!? Ni leker med andra människors liv betydligt mycket mer än vi som gör det alla borde göra innan de åker och gör det vi ska när vi kör - koncentrerar oss! Nu påstår jag inte att en olycka inte kan hända ändå, men i teorin är det ju så att vi som tar färre risker kör och är säkrast.


Du ansvarar för 60 ton och dina handlingar. Inte en chans att du kan prata bort det om det skulle hända något! Inte skulle då jag vilja ha ett eller flera människoliv på samvetet, så förklara varför ni vill ha det som fuskar och kör så förbannat oansvarigt!


Du får inte göra ett enda misstag med dina 60 ton. Då är det kört! För ett misstag med lastbil och släp/trailer kan leda till döden för någon annan eller dig själv! Tänk efter FÖRE du kliver in i hytten och sätter nyckeln i tändningslåset. Borde du kanske inte kolla så att allt är intakt på bilen och ditt efterfordon? Är drag/vändskiva och koppling/king pin som det ska vara? Hur är däcken, får jag fraamhjulspunka idag eller är de i bra skick? Har jag något som kan bli farlig projektil mellan dubbelmontagen?


Ni som inte tar det ansvar som kommer med ert arbete (er livsstil), jag spyr på er! Ni gör mig fruktansvärt äcklade! Och det står jag för! Punkt.


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards