dlx

Alla inlägg under februari 2011

Av DLX - 18 februari 2011 23:43

Pink Cream 69 - One step into Paradise

W.A.S.P - Shoot from the hip

W.A.S.P - Sweet cheetah

W.A.S.P - Paint it black

W.A.S.P - Scream until you like it

Iron Maiden - Afraid to shoot strangers

Iron Maiden - The trooper

Sonata Arctica - Wolf and raven

AC/DC - Who made who

Shinedown - Diamond eyes (Boom-Lay-Boom-Lay-Boom)

Edguy - Rise of the morning glory

Edguy - I'll cry for you

Mötley Crüe - Too young to fall in love

Mötley Crüe - Too fast for love

Mötley Crüe - Piece of your action

Joan Jett - Roadrunner

Manowar - Battle hymn

Manowar - Power of the sword

Manowar - Loki God of fire

Manowar - Call to arms

Av DLX - 18 februari 2011 17:21

Började i morse av att ungen inte ville som jag ville. Då utbröt ett slagsmål med sparkar, slag, skrik och grin. Men på dagis kom hon och likaså jag till skolan. I tid också. Fast det hade ju kvittat... Önskar att jag hade legat kvar i sängen...


Först säger dom en sak och ändrar sig. Detta gällde vilket släp jag skulle ha efter den gamle blå volvon. Får ha med mig en person jag absolut inte klarar av, vilket jag sagt till om förut, men eftersom dom ska "straffa" mig hela tiden så får jag ju självklart dela bil med denne... Stannade inne och pluggade efter fika istället för att behöva sitta i bilen. Var effektiv. Gjorde några viktuträkningar på fordonskombination, dataprov och lite annat. Trodde jag var bra gjort.


Efter lunch var det läs/data. Gjorde dataprov. Gick bra. Hade fordonsvård. Därefter skulle vi sluta och hade möte. Jag tyckte att det är totalt ostrukturerat på skolan med schema och bilarna och allt egentligen. Hör massa gnäll från andra om att det inte är nån ordning, men ingen vågar säga något.


1. Ett helt veckoschema borde inte vara svårt att lägga upp, men vi får två till fyra dagar i taget och dessa dagar ändras dagligen tycker jag. Har hänt att jag missat viktig teori bara för att schemat inte planerats tillräckligt bra.


2. Det är kaos med bilarna och släpen. Vi har den gamla blå volvon och det gamla sluta Stuc-släpet mer på backplan än vi har Scanian med med maskinsläpet! Scanian kan stå på sin plats i flera dagar och då trycker dom in oss fem i vissa bilar och två i andra. Bra fördelning.


3. Bilarna är inte i sin ordning, men brukas ändå. Det skrev jag om här i bloggen här om dagen.


Drog visserligen bara upp första punkten, men fick ju ett jäkla bemötande. Det är tydligen "svårt att ändra på schemaförändringar för i princip kommer folk och går hela tiden här". Personligen har jag aldrig märkt av någon större förändring när tidigare grupper slutat eller någon varit sjuk! Inte måste man ändra om en hel dag bara för att en person är sjuk!?


Tog även upp exemplet om släpbyte idag och att det försvann körtid på det när jag stod och väntade på att få koppla Stuc-släpet. Men då fick jag till svar av skolans största viktigmaja att "jag var ju inne efter fika och då hade jag kunnat fått ut mer körtid om jag gått ut". Det fanns en anledning till att jag gick in, svarade jag. Och jag tänkte inte dra upp den inför hela skolan där och då. Och sen hade det ju "inte gjort något om man tränade koppla både Stuc- och maskinsläpet". Hann inte ens backa emot Stuc-släpet ordentligt så fick jag nya direktiv. Och träna på att koppla är det sista jag behöver för maskinsläpet kopplade jag ihop på en gång! Och svaret jag fick tar jag som om jag inte får studera teori när jag behöver det... Vilken bra lärare.


De säger att de tar emot kritiken och ska försöka ändra, men det var även sagt på sista mötet att det skulle bli förändringar med schemat. Och varför låter det som om de försöker gå omvägar förbi förbättringar? Det finns klara bevis på att de inte lyssnar ett dugg på oss elever!


Nåja, det finns mycket mer att klaga på och det tänker jag göra. Men inte här!


  

Av DLX - 17 februari 2011 21:01

Skulle ge allt i världen för att ha någon att mysa med just nu till I am Legend! Gosa ner sig som fan i soffan bredvid mig och min morrande hund (på grund av schäfern på TVn)... MYS!!!

Av DLX - 17 februari 2011 18:14

Myst igenom skoldagen idag. Finns vissa personer där som gör det såååå jävla mycket lättare att kliva upp ur sängen och åka dit på morgonen! Jag tycker om er så sjukt mycket! Ni är bäst!!! Emelie, Jimmy & Jörgen, vad skulle jag göra utan er?   


12 fall av magsjuka på Tildas dagis från igår eftermiddag. Fy tusan! Vill inte få magsjuka! Vidriga sjukdom!!!

Av DLX - 16 februari 2011 20:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av DLX - 16 februari 2011 18:43

You're sweet like chocolate boy
Sweet like chocolate
You bring me so much joy
You're sweet like chocolate boy

Finding a way in the dark
Ain't so hard when you're close to my heart
You are there when I'm feeling alone
All I need is for you to come home

 

 

  


Av DLX - 16 februari 2011 17:44

Idag var jag ut med WHK881 + släp. Började med att jag förlorade hur mycket körtid som helst för att bilen inte fick upp rätt lufttryck. Fick koppla ihop bil och vagn ändå och bege mig ut i trafik. SJUKT! Måste tillägga att styrservon inte funkar riktigt heller... Gick väl ganska bra ändå. Plogade lite i rondellen i stan som var dåligt röjd. Annars helt okej.   


Skulle in med bilen på Volvo efter fikat, men då hade dom ringt och fått in jourobjekt så vi fick annan tid. Näste man skulle ut i trafik, men backade stutt i en plog så vi blev utan släp. Bara ett bakljus som gick, men det hade kunnat bli mycket dyrare! Man kollar väl vart fan man är när man är osäker?  Att kliva ur hytten är varken svårt eller jobbigt...   


Efter lunch var det backplan. JLG815 + släp. Jag och bästa Emelie delade bil och myste runt. Gick inte så värst bra med terminalen idag, men en gång gick det bra i alla fall! Sidoförflyttningen har jag rätt bra pejl på faktiskt. Känns det som i alla fall. Gruvar mig för den dag jag har uppkörning och får terminalen... Usch! Bara att kämpa på!


Herrn är på fullt humör här hemma. Precis som vanligt... Tror det är dags att byta ut honom... Eller nåt.

Av DLX - 15 februari 2011 19:31

Idag var jag till barnmorskan. Hon mätte magen och vägde mig, lyssnade hjärtljud och pratade lite. SF-måttet är nu 24 cm, väger 74 kg (= viktökning på 6 kg) och bebisens hjärta slog 154 slag per minut. På så sätt är allt som det ska vara. Fick skicka iväg lite prover till Hudik bara för vissa andra saker. Stick i fingret visade att jag MÅSTE börja äta vitaminer och järntabletter. Fanken! Dom smakar ju skit! Positiv sak är att jag ska få remiss till Aurora-gruppen i Hudik och utreda för kejsarsnitt. Hoppas att jag får det! Vill inte gå igenom det jag gick igenom sist ännu en gång...   


På lunchen drog jag och bästa Jimmy på Taco Bar och åt lunch. Svinigt gott var det! Fast jag fick lova att lämna lite så att jag inte brände sönder hela munnen. Elakt, men gott!  


Efter lunch var det backplanen som gällde för hela slanten med Scanian och maskinsläpet. Gick skitdåligt i terminalen, men hade inte räknat med nåt annat heller. Släpet är så långt och det tar en hel industrisemester innan det händer något med det. Sidoförflyttningen kom jag i alla fall in i, men jag tog ju ut en industrisemester för att komma dit.    Efter att Thomas lämnat uppkörningssläpet i vägen för terminalbackningen så erbjöd jag och Jimmy oss att flytta det med dagens uppkörningsbil - CNS755. Höll på att göra en tabbe; glömma att sänka bilen så jag kunde koppla ihop. Hade kunnat slutat dyrt. Tack och lov gjorde det inte det.    När jag kopplat ihop så fick Jimmy köra en stund eftersom han bara hunnit göra en terminalbackning innan deras släp (det gamla Stuc-släpet) efter "Lille Blå" börjat krångla. Han gjorde två skitbra sidoförflyttningar och sen var det min tur att göra två. Gick ganska bra faktiskt. Fick en tumme upp av Janne och då blev jag mallig.    Terminalen gick inte lika bra. Kom fel och blev bara knas med den där sista styrbara axeln på bilen... Hoppas det blir mer backplan imorgon!


  

Bästa Jimmy i CNS, gör sidoförflyttning.


  

Jag i passagerarstolen.


  

Lars backar in maskinsläpet. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards