dlx

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av DLX - 8 februari 2011 20:18

Har suttit och kollat på lastbilsolyckor på YouTube. Såhär i efterhand fattar jag inte VARFÖR folk slarvar med säkerhetskontroller, är trötta, sitter och pillar på datorer, telefoner, och så vidare när de kör fullastade lastbilar!? Ni leker med andra människors liv betydligt mycket mer än vi som gör det alla borde göra innan de åker och gör det vi ska när vi kör - koncentrerar oss! Nu påstår jag inte att en olycka inte kan hända ändå, men i teorin är det ju så att vi som tar färre risker kör och är säkrast.


Du ansvarar för 60 ton och dina handlingar. Inte en chans att du kan prata bort det om det skulle hända något! Inte skulle då jag vilja ha ett eller flera människoliv på samvetet, så förklara varför ni vill ha det som fuskar och kör så förbannat oansvarigt!


Du får inte göra ett enda misstag med dina 60 ton. Då är det kört! För ett misstag med lastbil och släp/trailer kan leda till döden för någon annan eller dig själv! Tänk efter FÖRE du kliver in i hytten och sätter nyckeln i tändningslåset. Borde du kanske inte kolla så att allt är intakt på bilen och ditt efterfordon? Är drag/vändskiva och koppling/king pin som det ska vara? Hur är däcken, får jag fraamhjulspunka idag eller är de i bra skick? Har jag något som kan bli farlig projektil mellan dubbelmontagen?


Ni som inte tar det ansvar som kommer med ert arbete (er livsstil), jag spyr på er! Ni gör mig fruktansvärt äcklade! Och det står jag för! Punkt.


  

Av DLX - 8 februari 2011 17:29

Trots trög morgon blev det bra. Åkte och hämtade syrran i Volvon. Skulle haft dieseln, men Niklas tog den istället. Åkte ut på Barnens Hus så att Kickis skulle få kolla efter en vagnleksak och då passade vi på att titta på ståbräda till vagnen samt ett nytt babyskydd till bilen. Tony hörde av sig och sa att han hittat annan skjuts, så då passade vi på att springa på Dollar och Jycken & co också. Men det blev inget speciellt. Lite godis, en microfiberduk och sköljmedel för 60 kr. Billigt tyckte jag, men inte mitt kort så Kickis fick rycka in. TACK!   


Snart ska Tildis få bada och så ska hon i säng precis som sin far. Han ska iväg imorgon och hon på dagis. Fast ibland kan man nästan tro att det är tvärtom.   


Ha det bra! Kram!

Av DLX - 8 februari 2011 12:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av DLX - 8 februari 2011 12:24

Nu är jag klar med arbete på väg. Skönt som fan!   


Är hemma nu och väntar på att Tony ska bli klar på skolan. Tänkte att jag skulle vara snäll och skjutsa hem honom till Bollnäs. Har man inget annat för sig så kan man lika gärna vara snäll.   


Usch, jag ser inte fram emot torsdag. Halva "familjen" kommer att försvinna. Jag hoppas verkligen att det går bra för dem, men å andra sidan hoppas man också lite att det inte ska gå bra för att dom ska stanna kvar! Kommer att bli så tomt och tyst. Därför vill jag att det ska bli min tur snart också. Lite mer teori och lite mer körning bara, sen så... Sen träffar jag nog på "familjen" ute på vägen.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards