dlx

Alla inlägg under november 2011

Av DLX - 29 november 2011 19:46

Tre plåtburkar och en halv Arbrå-burk fick jag ihop idag. En hel del alltså. Nu ska jag lämna ifrån mig datorn till N som far till Umeå. Hoppas jag får tummen ur arslet och lyckas städa här hemma. Är inte jul här än. Bara halvt.


Man får väl skylla sig själv när man litar på att få hjälp av Niklas...


  

Av DLX - 27 november 2011 16:19

Av DLX - 26 november 2011 15:19

Saknar Forden nåt så otroligt just nu. Gud, vad härligt det hade varit och glida en skvätt nu när man är på fullt humör. Är det nåt som kan lugna en då är det ljudet av V8! Och skulle det, mot förmodan inte hjälpa, så finns det bara en sak kvar som kan lugna mig... Att sitta bakom ratten i 24 m Scania!


 



Av DLX - 25 november 2011 21:51

Nyklippt, nylockad och snygg(?).

Av DLX - 25 november 2011 14:00

13:15

Bläddrar igenom en gammal konversation på min Sony Ericsson. När jag är klar kommer jag radera den. Jag skrattar och blir bitter om vartannat. Blir äcklad, både av personen som skrivit med mig och av mig själv. Usch! Aldrig mer. Det är på grund av sådana människor som jag blir allt försiktigare och allt mer introvert.


Jag antar att du bara var mitt rebounce... Jag föll, men ville inte landa hårt, så jag landade i den famn som befann sig närmast. Jag reste mig ur den och gick min väg.


13:57

RADERAT

Av DLX - 24 november 2011 11:56

Igår kom den igenom tandköttet. Har misstänkt det i ca två veckor eftersom han har varit så grinig och inte velat sova på kvällarna. Nu är det en helt omvänd kille, han skrattar hela tiden, förutom vid nattning såklart. Sover en kvart, sen vaknar han och är vaken i ca fyra timmar till. Men bara han har blivit gladare på dagarna så är jag nöjd!


Just nu längtar jag bara efter imorgon. Pengar och klipptid! Ska blir så skönt att bli av med det här skatboet! VERKLIGEN.


Förövrigt inget att  skriva. Adios!

Av DLX - 22 november 2011 19:15

Imorgon är det husvisning igen! Ser fram emot det. Önskar jag hade någon som kunde följa med och kolla från min sida också. Niklas mamma och pappa är ju med, men det vore skönt att veta vad nån ur min familj tycker också.


På fredag har jag klipptid. Vet inte alls hur jag ska klippa mig, men tror jag iaf kör på ett säkert kort då det är julbord med åkerierna på lördag. RB och Ina. En som jag gick med på YA har ju börjat kört extra åt Ronny, så ska bli kul att få träffa honom och prata med honom igen.


Ska hoppa av babysimmet nu. Varför? Eftersom inte Niklas är hemma varje gång blir det väldigt jobbigt med två på simmet. Sen känner jag väl inte riktigt att jag har tid just nu. Det är mycket med julen, eventuellt husköp, och så vidare. Vi får helt enkelt bada på helgerna istället, hela familjen, när Niklas är hemma!


Tycho har i alla fall börjat prata. "Dadadadada" säger han. Men bara när han är riktigt missnöjd. Blir väl en sur jävel precis som mamma! Fick ju mycket citron när han låg i magen.

  


Tilda fortsätter att trotsa i samma gamla vanliga takt. Och hon gör det nog för att det är kul när mamma går i taket av ilska. Mindre kul tycker jag att det är... Tur för henne att tomten kommer till henne ändå!


Rustningen står stilla. Avvaktar tills vi vet hur det blir med huset i Ljusne. Men nu vill ju Faxeholmen höja hyran ytterligare (med hur många procent vet jag inte) och vi tänker verkligen inte betala mer än vad vi gör just nu! Nu betalar vi 5013 kr för 74 kvm och en motorvärmarstolpe. Då har jag inte räknat med någonting annat, utan bara ren hyra! Så nu är jag less på att betala till någon annan än mig själv. Får ju inte igen någonting på det i alla fall! Fy tusan för Faxeholmen! Aldrig mer!!!


På fredag blir det storhandling! Ska handla inför julbak med lussebullar och pepparkakor (både mjuka och hårda) samt annat julpyssel så som nejlikoapelsiner, snöflingor, osv. Ska även prova på att lägga in sill i år. Jag tycker inte ens om sill, men det är ju så mysigt med sill hör till julbordet vare sig man äter den själv eller inte! Så det så!


Nu ska jag gå och lägga en skitsur unge vid namn Tilda. Hon är så övertrött så hon inte vet vart hon ska ta vägen. Orkar helt enkelt inte lyssna på henne... SUCK!




  

Av DLX - 18 november 2011 11:03

Idag är det fredag. Funderar på att lyxa till det med något gott att dricka ikväll. Alkoholfritt såklart! Snart inne på andra året som helt nykter. :

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards