dlx

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Husvisning

Av DLX - 22 november 2011 19:15

Imorgon är det husvisning igen! Ser fram emot det. Önskar jag hade någon som kunde följa med och kolla från min sida också. Niklas mamma och pappa är ju med, men det vore skönt att veta vad nån ur min familj tycker också.


På fredag har jag klipptid. Vet inte alls hur jag ska klippa mig, men tror jag iaf kör på ett säkert kort då det är julbord med åkerierna på lördag. RB och Ina. En som jag gick med på YA har ju börjat kört extra åt Ronny, så ska bli kul att få träffa honom och prata med honom igen.


Ska hoppa av babysimmet nu. Varför? Eftersom inte Niklas är hemma varje gång blir det väldigt jobbigt med två på simmet. Sen känner jag väl inte riktigt att jag har tid just nu. Det är mycket med julen, eventuellt husköp, och så vidare. Vi får helt enkelt bada på helgerna istället, hela familjen, när Niklas är hemma!


Tycho har i alla fall börjat prata. "Dadadadada" säger han. Men bara när han är riktigt missnöjd. Blir väl en sur jävel precis som mamma! Fick ju mycket citron när han låg i magen.

  


Tilda fortsätter att trotsa i samma gamla vanliga takt. Och hon gör det nog för att det är kul när mamma går i taket av ilska. Mindre kul tycker jag att det är... Tur för henne att tomten kommer till henne ändå!


Rustningen står stilla. Avvaktar tills vi vet hur det blir med huset i Ljusne. Men nu vill ju Faxeholmen höja hyran ytterligare (med hur många procent vet jag inte) och vi tänker verkligen inte betala mer än vad vi gör just nu! Nu betalar vi 5013 kr för 74 kvm och en motorvärmarstolpe. Då har jag inte räknat med någonting annat, utan bara ren hyra! Så nu är jag less på att betala till någon annan än mig själv. Får ju inte igen någonting på det i alla fall! Fy tusan för Faxeholmen! Aldrig mer!!!


På fredag blir det storhandling! Ska handla inför julbak med lussebullar och pepparkakor (både mjuka och hårda) samt annat julpyssel så som nejlikoapelsiner, snöflingor, osv. Ska även prova på att lägga in sill i år. Jag tycker inte ens om sill, men det är ju så mysigt med sill hör till julbordet vare sig man äter den själv eller inte! Så det så!


Nu ska jag gå och lägga en skitsur unge vid namn Tilda. Hon är så övertrött så hon inte vet vart hon ska ta vägen. Orkar helt enkelt inte lyssna på henne... SUCK!




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DLX - 18 februari 2012 22:44


Huset borta från Hemnet och Länsfast. Besiktigat och klart, kontrakt skrivet och handpenning lagd. Lägenheten uppsagd, dagisplatser ansökta och flyttpackningen påbörjad. Jag visste inte att man kunde ha så här pass mycket s.k.i.t. hemma. Fy vad vi sk...

Av DLX - 9 februari 2012 19:05


  Här kommer vi bo från och med 30:e april om besiktingen är u.a.     ...

Av DLX - 5 februari 2012 13:11

Det är kaos. Jag mår inte bra. Känns som om det är på väg åt samma håll igen. Jag har försökt med allt, men ingenting är intressant nog för dig. Jag vet inte vad mer jag kan göra. Ge mig ett svar!...

Av DLX - 3 februari 2012 21:09

   

Av DLX - 2 februari 2012 19:39


Snart kommer Niklas hem och då blir det pizzakväll! Måste bara försöka få lilleman att sova först, men jag antar att det är problematiskt med tanden som har tittat fram (igen). Mammas lillplupp, tycker synd om honom!   I måndags var vi på husvisn...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards