dlx

Alla inlägg den 18 april 2011

Av DLX - 18 april 2011 20:33

Jag har nåt jag kommer rama in - CE-protokollet och färdskrivarbladet från idag! Är sjukt lycklig för nu har jag nått mitt mål här i livet! Nu har jag ÄNTLIGEN behörighet för lastbil och släp! Jan-Gunnar är bäst!   


Började med att koppla bil och vagn och det gick väl int precis som jag ville. Kom inte rätt på så bulten ville inte gå i riktigt och sen hörde jag inte att den gick i när jag juckade bilen fram och tillbaks. Så jag gick ut för att peta i duomaticen och då såg jag att WHKn varit snäll för en gångs skull! Så det var bara att fixa släpet redo för avgång och sen var det säkerhetskontroll som gällde. Skönt att jag lyckades komma ihåg allt.


Backningen gick kanonbra. Fick den så kallade "45:an" och vänsterbackning, men han flyttade konerna så det var mindre än 45 grader. Busenkelt tänkte jag, men det blev faktiskt ett par omtag för att fixa oredan efter att jag klantat mig. 4 minuter tog den, så jag är rätt nöjd. Var den första på YA i Söderhamn som backade den på uppkörning.   


Funktionsbeskrivningen var också ny för i år. Fick instrumentpanelen/displayen och skulle förklara menyerna och manometrarna. Jag sa som det var; "den vet jag inte vad den är, och inte den heller, men den måste vara till det... eller!?" Vi har inte gått igenom det överhuvudtaget! Men tydligen fixade jag det ändå.


Efter funken åkte vi ut i trafik. E4 S till Vallviksavfarten, mot Ljusne, in i Ljusne city (  ), in till staden via Flygvägen, tvärleden mot Stugsund fast vänster in mot centrum, igenom centrum, förbi Donken och tillbaka till skolan. Var några småmissar, men det kommer med tiden tyckte han. Annars tyckte han att jag är jätteduktig på att köra. Kändes skönt att få höra det efter alla negativa jävlars elaka kommentarer. Så där fick ni!!!   


Till veckan ska jag börja min praktik hos Josef Lindberg. Spännande! Hoppas det blir lite skvalpkänning så man får prova på det.


Tjatat nog om detta nu, men är såååå sjukt lycklig!!! Och jag är glad för lite mer än detta, men det tar jag en annan gång....   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards