dlx

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av DLX - 13 juli 2011 21:32

Eftersom Niklas kör finaste flisbilen på kvällsskift denna vecka tänkte jag passa på att smita iväg en sväng och träna lite på klubben idag. Bättre upp. Jag slapp smita, för Niklas ville faktiskt följa med och titta på (!!!). Barnen följde självklart med ut.


Vabis uppförde sig kanonbra! Körde igenom banan som den var uppställd. Kort tunnel, A-hinder, 2 hinder, däck, lång tunnel i böj, balans, 2 hinder, släptunnel och avsluta med vippbrädan. Alla hinder gick superbra. Hon klarar släptunneln helt själv nu och vippbrädan överraskade hon mig med att gå upp och ställa sig på och vänta in mig. Hon är inte alls rädd för den längre. Känns så jäkla skönt!


Nu måste vi finjustera farten över kontaktfälten och att inte springa på sidan om däcket som hon gärna vill göra. Annars skulle jag gärna starta henne i någon liten tävling. Ögonen lyser verkligen på henne när vi går in på banan. Hon älskar agility! Hela tungan hängde ut ur mungipan på henne när vi gick av banan, men glad var hon. Och törstig.


Känner mig både stolt och nöjd över dagens träning. Blir nog en till sväng upp på klubben i veckan. Gärna med störelsemoment modell hund istället för Tilda denna gång. Vem vill ställa upp? Hör av dig i såna fall. Antingen här, FB eller på telefon.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards