dlx

Alla inlägg under maj 2011

Av DLX - 23 maj 2011 00:51

Brände nedåt landet en sväng i fredags efter städning hemma. Kändes bra att få dra iväg ett tag från lilla byn. Kändes, på flera olika sätt, mindre bra att fara hem igen. Bilen är helt miffo i hastigheter över 100 km/h, känningar i magen och på det en massa fjantiga tankar och känslor som far omkring och ställer till... Beviken eller avtrubbad, vet inte vilket ord jag ska välja. Vet liksom inte vilket som passar bäst.


Lördagen spenderade jag i soffan halva dagen. Sedan ner på staden för att kolla bilar, men fanns inga där då så åkte och tog en pizza på Aspendos och därefter slogs arslet ned på praktikantpallen på Preem. Tills det började bli alldeles för mycket raggardrägg... Då ville jag åka. Ett varv på byn blev det och sedan hem och hämta 945. Sen for jag till Krut och pratade av mig lite. Bästa Krut!


Igår blev det klubben vid 12-snåret på dagen. Socialträning för hunden som inte är van vid så mycket hundar. Behövs! Strypkedjan var sträckt nästan hela tiden. Dryghund! Lite uppfostran behövs också. I alla fall om vi ska satsa på agility. Tränade litegrann med henne. Hon får ju inte hoppa ännu (2 dagar kvar idag), men körde tunnel, som hon älskar, och lite A-hinder, vippbräda och sådant. Blev lite varmt att springa med magen, men orkade lite i alla fall. Vabis var nöjd över att få röra på sig, så nu ska jag betala in medlemsavgiften så vi kan åka och träna när helst jag är Tildaledig. Tilda ska ju träna Vabis också, men det går ju inte så en dispyt utbryter och sen kommer Lille Skutt-tårarna sprutandes ur ögonen på henne och världens liv blir det. Så det vill jag sköta själv. (Tack på förhand.)


Nu blir det sängen för att orka upp och fixa allt imorgon... Dagis, skroten, sova, hämta, sova, äta, sova, sova... Föda barn? Typ.

Godnatt!

  

Av DLX - 21 maj 2011 14:30

Nu ner på staden för att se om det finns något snyggt. Bil eller karl, spelar ingen roll. Raggningspotentialen sjunker ganska kraftigt med Niklas med ändå. Haha! Ikväll vet jag att det kommer att cirkulera något fint på byn... Eller rent utsagt HETT!

  


Nej, på med skor och lite parfym så är man redo.   

Av DLX - 21 maj 2011 08:20

Kändes skönt att få svar på några av livets frågor. Nu kan jag fokusera på annat. Typ som att överleva. Synd att min "på/av-knapp" har fastnat i läge "på"...


  



Jag kommer att sakna dig.

  

Av DLX - 20 maj 2011 10:47

Helt tömd på energi. Hur ska det bli om jag måste in och föda barn nu? Tror jag ska åka och handla lite inför förlossningen idag. Godispåsar och lite annat som kan pigga upp när det gäller. Önskar jag hade ett jobb. Då hade jag nog varit piggare med lite bättre dygnsrytm... Och hade nog varit lite mer taggad i allmänhet. Har inte reflekterat såhär mycket över min graviditet som jag gör nu när jag bara går hemma. Tycker det är hemskt jobbigt nu, oavsett om man får tycka så eller inte. Det är jobbigt på flera olika sätt. Missuppfatta mig inte, jag är GLAD för min bebis i magen, men är OLYCKLIG för att graviditeten hindrar mig på så många sätt... Kanske det som suger ur energin ur mig. Alltså den dubbelmoral jag känner att jag lever med varje dag. Nåja, det ordnar sig. Jag är stark och jag överlever. Jag tar mig genom allt, tar mig över alla hinder... Den som tror nåt annat får en knäpp på näsan! :)

Av DLX - 19 maj 2011 18:44

Jag känner mig inte dum. Jag skäms inte. Jag kan räkna ut när någonting är fel. Jag se varningsljusen blinka och höra varningsklockorna ringa. Jag brukar ändå kämpa in i det sista. Jag vet inte hur jag ska göra nu. Jag känner mig förvirrad. Jag känner inte för att kämpa vidare, men ändå vill jag inget hellre... Jag känner att jag behöver lite sanning och lite ärlighet i mitt liv. Jag behöver besked, raka svar och några genvägar dit jag vill... Jag behöver förståelse för den jag är och de beslut jag tar. Jag vet att jag inte kommer att få det av dig. Jag undrar därför vem som kan ge mig det jag behöver...?

Av DLX - 19 maj 2011 15:18

Snodde syrrans dator en sväng. Hamnade här för att passa Kevin medan hon fick duscha Sixxten som rullat sig i kattskit. (HAHAHAHAHAHA!) Så nu har moster fått mysa med sin älskling.

  


Ska strax fara iväg och handla lite mat. Behövs. Är tomt hemma...


Hörs dååå..

Av DLX - 18 maj 2011 15:44

Och än är int veckan över. Frågan är ju bara vad man ska göra resterande del av den? :)

Av DLX - 17 maj 2011 18:31

Här är Ja igen, lite fundersam på livet igen, både djupt och mer ytligt... Hur och vad ska Ja göra för att få det att gå precis som Ja vill? Just nu känns det som om det är på väg åt rätt håll, men ändå inte riktigt dit Ja vill... Eller? Är mycket på gång nu. Int bara för mig... Vill liksom bara veta vart allt är på väg. Det hade underlättat så fruktansvärt mycket. Och varför målade Ja naglarna blåmetallic???

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards