dlx

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av DLX - 2 juni 2011 23:57

Hmm.. Är sjukt det här med kläder. En person av min storlek (38/40) får inte ha mysiga, stora kläder som en plus size. Alla klädsajter säljer bara någon enstaka luftig topp, klänning, tröja för de under plus size. Alla toppar, linnen och tröjor ska sitta åt eller sluta precis vid byxlinningen. Men jag då!? Jag vill inte visa min mage för allt och alla! Jag ser inte ut som modellerna på bilderna och inte som en 18-årig liten modeprinsessa som inte fött barn... Jag vill ha snygga, luftiga toppar och linnen som kan få plats med min mage i och samtidigt trivas i.


Varför gör man skillnad på människor och människor!? Vore det inte bättre om alla sorters kläder fanns i alla sorters storlekar istället? 


Jag vill inte gå ner i vikt och jag vill inte gå upp i vikt heller. Jag är så pass vuxen i skallen att jag fattar att jag duger precis som jag är! Hängbuk eller inte...

 

Tänk att det ska vara så SVÅRT att hitta kläder...

Av DLX - 2 juni 2011 20:48

Ååååh, jag blir tokig! Tilda har verkligen gått mig på nerverna de senaste dagarna! Hon är, ursäkta ordvalen, dryg, förbannat trotsig och riktigt jävla envis... För att inte tala om hur högljudd hon varit och jagat runt Vabis överallt. Hoppas att jag känner såhär för att det börjar bli nära förlossningen... Annars brukar det liksom inte vara såhär illa...


Blir inget besök på klubben imorgon fick jag höra. Salukiringen hade bokat klubben imorgon och på lördag. Typiskt då! Men det är väl bara att träna lite över stock och sten i skogen istället. Eller så kör vi lite personsök någonstans. Hur som helst ska vi röra på oss imorgon.


Provade mitt nya plagg från Ellos idag. Och jag är kär! Jag ångrar inte för en sekund att jag har köpt min fina maxiklänning! Så fort jag såg klänningen visste jag att jag skulle ångra mig livet ut om jag inte köpte den. Och jag är sjukt nöjd nu! Har några plagg jag såg för ett par år sedan jag fortfarande ångrar att jag inte köpte. Fet ångest! Jobbig ångest...


Dricka Coca Cola nu och slappa i soffan, kolla på dumma jänkare med skitgrejer till flisbilar...

Av DLX - 2 juni 2011 14:45

Ganska nyss hemkommen från klubben och KM:et. Tyvärr fick syster och Sixxten lämna ringen utan rosett på grund av att domaren tyckte att han var för lång. Men hon stod läääänge och velade om han skulle gå vidare eller inte. Hade varit kul om han fick rosett, men det kan man ju inte få alla gånger heller.


Vabis skötte sig hyfsat. Drog lite i kopplet, men annars go och glad som vanligt. En hund gjorde ett utfall mot henne, men hon stod stilla med öronen framåt och svansen hennes viftade som aldrig förr. Ibland tror jag att hon är för dum för sitt eget bästa. Det var ju en stor hund av modell huskey. Ett bett och halva hon hade varit borta.


Just ja! Hon har ju lärt sig ett nytt trick! Det har jag glömt att berätta. Kickis och Sixxten visade upp sina konster för oss en dag och jag tog efter ett trick. Kickis höll upp ena handen och Sixxten duttade nosen i den på kommando för att få godbiten i andra handen. Det kan Vabis också nu! Men att krypa går inte alls bra att lära sig. Hon fattar inte alls poängen med att åla efter en godisbit. Bättre att hoppa på den på en gång! Ska försöka lära henne lite fler konster, för hon tycker ju att det är sååå kul att jobba.

  


Ska nog upp på klubben en sväng imorgon och träna agility om jag inte är i Hudik och föder barn. Hon SKA klara vippbrädan och släptunneln igen, så är det bara! Sen är det bara lite övningar med kontaktfält och slalom som är prio 2. Lite kontakt mellan oss vore inte heller fel att träna på. Vi har ju att göra. Listan kan bli lång om jag tänker efter... Nåväl, jag har hela sommaren och hela hösten på mig att träna mitt lilla sockerkorn. Sen går vi in i vintervila när det börjar bli dags för tjocka, klumpiga overaller och lager på lager med kläder på barnen.


Ska nog försöka frisera till Vabis lurv någon dag också... Tänkte rycka längst hela ryggen samt längs sidorna och lite mer på bröstet. Hon ser ju förjävlig ut egentligen, men hon är ju söt ändå på något konstigt, vridet sätt. Förmodligen kommer hon att se ännu jävligare ut, men jag måste prova. Haha! Kanske ska börja nu, för det tar nog ganska låååååång tid...?

KM

Av DLX - 2 juni 2011 09:24

Idag ska jag på klubbmästerskap på kennelklubben i byn. Tyvärr ingen utställning för min del eftersom inte Vabban är renrasig och reggad i SKK. Men vi ska då dit i alla fall för att socialträna, kolla på hundar och heja fram syster och Sixxten! Vad det lät skulle Niklas och Tilda också med och heja fram dom. Hoppas på en fin placering och superb kritik.


Magen? Jo, den är fortfarande där... Suck! Snart ber jag någon hoppa på magen min... Det börjar bli lite drygt. Eller, ja, det har det varit ett tag nu. Kom ut!!! (Men EFTER jag har varit på klubben!!!) Verkar som om Kickis och Wirre kommer att få rätt med att den kommer den 4:e...

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards