dlx

Alla inlägg under juni 2011

Av DLX - 22 juni 2011 02:03

Hur vore det om jag inte var så jävla ambivalent då!? Varje gång jag träffar dig fylls jag av både lycka och oro. Det handlar om de där jävla "tänk om"-tankarna, du vet. Jag vill så gärna, men jag vågar inte.


Euskefeurat, kan man säga.


Som du själv säger, du är duktig på att göra mig förvirrad. Du är också riktigt duktig på att få mig att börja grubbla och aldrig sluta.


Allt som verkar vara för bra för att vara sant, brukar också vara det...

Av DLX - 22 juni 2011 00:02

säg du är min
att du är till för mig
om det så är lögn
sanning eller ej

 

  

Av DLX - 21 juni 2011 09:28

Oh, crap! Skulle aldrig ha börjat lyssna på gamla 00-tals uuuuurrrrk-låtar! Nu har jag lyckats fastna i Hillson-träsket. Skit också! Han är ju inte ens bra!


Men han är ju snygg i alla fall... Synd att man inte kan höra snygghet.

  



Fan va snygg han ääääääääär, tycker fjortis-Annelie.

  


Av DLX - 20 juni 2011 21:17

Jag fick en kommentar på Facebook angående föregående inlägg. Jag kommer dela med mig av svaret till alla, men bara bitar ur kommentaren.


Citat: "(...)fly från den du har som försörjer dig kommer inte att hjälpa utan det kommer snarare att bli värre!"

Svar: Jag flyr inte från någon eller någonting. Jag önskar att jag kunde ha ett bra förhållande med mina barns pappa, men det är inte  bra. Det är inte sunt för våra barn att vi bråkar hela tiden. Jag önskar också att jag slapp ha någon som försörjer mig och jag vet att han tycker att det är jobbigt att försörja mig. Och varför skulle det bli värre? Att vi är fyra stycken som lever på en lön nu är väl lika illa det?


Citat: "Ingen annan kille kommer att ta ansvar för dig och barnen som han gör."

Svar: Nej, jag vill inte ha någon kille som försörjer mig. Jag vill kunna försörja mig själv. Vem vill inte det!? På dig låter det som om jag ska stanna kvar för pengars skull. Hur jävligt beteende vore inte det mot honom? Det kan du fundera på tycker jag. Jag är inte ute efter pengar. Jag vill ha mycket mer än så av ett förhållande. Först och främst vill jag vara lycklig och slippa alla bråk.


Det är väl ingen annan än han som ska ta ansvar för våra barn som just han och jag? Det kommer fortfarade vara han som är pappan, oavsett om jag har ett förhållande med någon annan eller inte.


Citat: "Av egen erfarenhet skriver jag detta för att hjälpa dig."

Svar: Vad är det som säger att min situation kommer att bli likadan som din? Vad hjälper dessa ord mig? Jag själv tycker snarare att det bevisar det jag skrev i föregående inlägg. Att jag ska stanna kvar för pengarna för att det är fult och skamligt att avsluta ett förhållande med sina barns far och sedan be om hjälp för att överleva.


Jag skulle kunna fortsätta skriva, men med risk för att säga för mycket avslutar jag här med att säga att dessa ord inte hjälper, utan det är mer så att de stjälper...

Av DLX - 20 juni 2011 17:18

Idag har jag varit på det Förbjudna Stället. Det där stället ingen får tala om, det som inte får finnas för vissa, som vissa anser helt onödigt, men som är en vardag och så sjukt livsviktigt för andra. Det som folk anser är fult och skamligt är för mig en hjälpande hand. Och den hjälpande handen behöver jag. Jag, min dotter och min son.


Jag gjorde, tillsammans med en annan person, ett arbete om fattiga barn när jag gick på CFL. Vi behandlade tre områden; de lokala barnen, sveriges barn och världens barn. Och för att kunna göra denna presentation fick vi ta del av mycket ledsam information från kommunen. Vet ni hur många barn som är fattiga i våran kommun? (Med fattiga barn menar jag föräldrar som får försörjningsstöd.) Såna som inte kan vara med i den obligatoriska skolgången för att föräldrarna inte har råd att köpa gymnastikkläder som exempelvis skridskor, eller ens betala utflyktskostnader såsom fika eller inträden någonstans? Det är alldeles för många som fått och får kämpa för att barnen ska må bra, trots att de på ett vis blir utanför. Det gör mig ledsen att veta det.


Jag önskar så innerligt att denna kommun skulle kunna bjuda in lite arbetstillfällen istället för att skrämma bort dem. Vi behöver butiker, lager och industrier. Vi behöver entreprenörer av alla slag! Tänk vad det skulle hjälpa människor att komma på fötter. Tänk vad många barn som skulle kunna få ett par nya skridskor när vintersäsongen börjar på gymnastiken. Eller tänk vilket glatt barn som skulle kunna följa med till Furuvik och åka karusell, kolla på djuren och fika!


Fy, vilket deppigt inlägg det blev.

Av DLX - 19 juni 2011 19:32


Den flickan mötte varg i skogen
och vargen sa: Dig vill jag ha
och flickan nekade och tvekade
men så tog hon mod till sig och sa
Då må du mig vara trogen
och aldrig vilja ha nån an
och vargen log och handan tog
och sa att vargakärleken är sann

 

Ja, jag nekar och jag tvekar, men kan ändå inte sluta hoppas. Det jag känner är stort och så äkta, men jag vågar inte släppa fram det. Det finns alldeles för mycket rädsla bakom allt som skriker "ja, jag vill!"...


Jag kan inte annat än säga  att jag saknar dig. Varje dag. Du är speciell, fantastisk, underbar! Verkligen one of a kind. Och om jag inte satsar, kommer jag att ångra mig resten av livet.

   

Av DLX - 18 juni 2011 16:11


Jag och Tycho fick lite tid själva ikväll. Niklas tog med sig Tilda och for till Ljusne för att hjälpa Tildas farfar. Var mysigt tills lillkillen blev ledsen. Spelade ingen roll vad jag gjorde, han var lika ledsen ändå. En riktig brakskit kanske... Men den spar han väl till tolvsnåret, bara för att få skrika lite till. Mammas lilla goding!


Åååh, vad mycket tvätt det blir när man har bebis! Han spyr ju ner allt. Handdukar, lakan, sina kläder, mina kläder, Niklas kläder, filtar, kuddar, täcken... Listan kan göras lång. För lång!


Kan inte vädret bli bättre ute så man får lust att hitta på någonting? I alla fall lust att gå utanför dörren!? Det är ju helt hopplöst skittråkigt väder. Lagom sitta inne och mysa framför en film med smörpopcorn och ett jätteglas iskall Coca Cola, men då skulle man ju haft trevligt sällskap också. Och då återkommer vi till det där med att gå utanför dörren en regnig dag...


I och för sig kommer jag ihåg sommaren2005, den sommaren när det regnade som värst. När jag och Billie skulle gå till Vågbro från staden för att städa Lars lägenhet medan han var nere i Västerås på Power Meet. Tack och lov slapp jag gå från Vannsätter den dagen. Jag fick skjuts in till staden av mamma och Jouni. Behöver jag tala om att vi alla tappade hakan när vi såg hur det såg ut där inne? Hela staden var översvämmad eftersom gatubrunnarna inte tog emot mer vatten och ån hade ytspänning. Det var löjligt mycket vatten!


Anyways, vi påbörjade vår promenad mot Vågbro, men redan efter några steg var vi dyblöta av regnet trots paraplyn. Det regnade rakt igenom paraplyna. Alltså, det var ingen nådig skur. Det var inga vattendroppar, utan mer hårda vattenstrålar som kom från himlen. Lyckligtvis kom vår räddare i nöden - Danne Olsson - lagom när vi bara gått ett par hundra meter. Jag har nog aldrig varit så glad att se honom som jag var då! Och till Vågbro kom vi.


Minns jag inte fel så hade vi väldiga problem med att röka den dagen. Cigaretterna blev blöta på en gång. Det var nästan så de bröts av när regnet träffade dem. Tonårsbekymmer!

  

Av DLX - 17 juni 2011 18:50

Jaha, och NÄR tänker man börja införa obligatoriska hälsokontroller för personer med B-behörighet då? Senast idag inträffade en olycka på grund av att en förare svimmat av bakom ratten. Lika bra att säga det på en gång så det slipper bli skriverier om detta; jag vet inte alls vad som orsakat att personen svimmade.


Det jag tycker är helt sanslöst sjukt är att vi med C och/eller CE-behörighet har obligatorisk hälsokontroll vid 45 års ålder, medan de med B-behörighet slipper undan. Hur många olyckor med personbilar inträffar på grund av sjukdom? Och hur många av dem är över 45 år? Inför hälsokontroller, och gör det obligatoriskt att kolla hälsan vart 5:e till vart 10:e år!


Ja, sjukdomar kan komma plötsligt, men med ordentliga kontroller har man i alla fall en möjlighet att hitta potentiella risker i trafiken och få ner antalet personbilsolyckor på grund av sjukdom. Är det inte så dom har tänkt vad beträffar oss med CE?


Eller kanske borde man helt enkelt ta av en hel riskgrupp deras körkort? När man blir gammal och skruttig och minnet börjar svika. Motoriken är inte som den brukade, kopplingen brinner och bromspedalen visade sig vara gasen... Även här finns ju problem. Kommer såväl ihåg den 82-årige herren som körde sin Saab 99, som han hade haft sedan ny, rakt igenom cirkulationsplatsen vid resecentrum. "Den här var inte här sist jag körde här. Och nu är bästa bilen trasig!". Då var cirkulationsplatsen några år gammal... Ålder och trafik går inte ihop. Hur många gånger har man vinte svurit åt någon gubbe med keps som lör 70 oavsett hastighet? Är det 90 så går det 70, men är det 30 så går det fan 70 då också!


Färdskrivare och något liknade YKB (yrkeskompetensbevis) borde också finnas i personbilar. För du får inte, absolut INTE, köra över 4 timmar och 30 minuter med lastbil! Nåde dig om du skulle göra det! Och du får inte köra mer än 9 timmar per dag (10 timmar per dag två dagar i veckan), men en personbil får du köra fyra dygn i sträck om du skulle vilja (och klara av det för den delen). Och du får göra det TROTS olycksstatistiken visar höga siffror över folk som somnat bakom ratten i personbil och kört ihjäl både sig själva och andra!


YKB, ja det hade man kunnat lösa lätt med en uppdatering i trafikregler. Alltså både praktiskt och teoretiskt.


Fatta vilka bra vägar vi skulle kunna få om staten ville satsa lite på undervisning, kurser och mer ordning på trafikanterna! Om de pengar man betalar för alla kurser skulle gå direkt till vägarna, alltså. Och vem vet? Nollvisionen kanske skulle kunna uppnås? Eller, ja, nästan i alla fall. Men då gäller det att inte vara så jävla mesiga mot all utlandstrafik. Polacker och skit kan vi kasta ut härifrån. Om de kommer in i landet och bryter våra regler ska de lämna fordonet på plats och ta sig bäst fan dom vill hem till Långtbortistan igen! Dessutom ska de ha dryga böter som delvis ska gå till polisen och delvis till våra vägar.


Åh, vad jobbig jag var nu. Men skönt var det att få skriva ifrån sig. Det är frustrerande att det inte funkar i trafiken. Frustrerande att olyckor händer och frustrerande att man gör sån jävla skillnad på förare och förare, fordon och fordon.


Jag blir bara så jävla ARG!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Translation


Ovido - Quiz & Flashcards